Россияда янги автомобиллар кредит асосида харид қилиниши кескин ошди. Frank RG ва «Автостат» маълумотларига кўра, август ойида янги машиналар учун берилган автокредитлар миқдори 2024 йилги даражадан фақат 5 фоизга кам бўлди, улар сони эса 4 фоизга пасайди. Май ойида бу фарқ 30 фоизга етарди.
Шу билан бирга, умумий сотувлар 2024 йилга нисбатан 18 фоизга камайган. Бу эса кредитда сотилаётган машиналар улушининг кескин ўсганини англатади. «Автостат» раҳбари Сергей Целиковнинг фикрича, ҳозир жисмоний шахслар томонидан харид қилинаётган янги автомобилларнинг 80 фоиздан зиёди кредитга олинмоқда.
Бу ўсиш асосан автоконцернлар ва давлат томонидан таклиф этилаётган имтиёзли шартлар ҳисобига юзага келган. Айрим брендлар, хусусан Haval ва Tank, 0,01 фоизли кредит таклиф қилмоқда. Айрим дастурларда мижоз машинанинг 30 фоизини шундай имтиёз билан қоплаши мумкин. Сотувлар секинлашса-да, омборлардаги захира машиналар сони камаймоқда.
Давлат ҳам автокредитлашга қўллаб-қувватлов кўрсатмоқда. Май ойида икки фарзандли оилаларга 20 фоизли чегирма берувчи дастур кенгайтирилди. Бир фарзандлилар учун эса 10 фоизли чегирма мавжуд.
Шунингдек, айрим харидорлар бу чегирмалардан фойдаланиш учунгина автокредит олиб, сўнгра уни тезда тўлаб юборишмоқда. Бу ҳолатга қарамай, Россия Бош банкининг маълумотига кўра, июн-июл ойларида автокредит портфели ҳар ойда 60 млрд рублга ошган.
Бундан фарқли равишда, бугунги кунда кредитда сотилаётган машиналарнинг катта қисми — янги автомобиллардир. Эски машиналарга кредит беришга субсидия йўқ, натижада бу бозорда фаоллик пасайиб кетди.