
G‘oyib bo‘lgan pullar, o‘zbekistonliklarning shaxsiy avtomobillari soni va uy olish uchun 16 yil-u 9 oy — 9-dekabr dayjesti
Kun davomida O‘zbekistonda yuz bergan voqealar va hodisalar, yoritilgan yangiliklar va xabarlarning eng muhimlarini yana bir bor esga olamiz.

Humans va Paylov bir-birini ayblamoqda
8-dekabrdan boshlab yuzlab foydalanuvchilar kartalaridan «PL Humans P2P H2H» belgisi bilan iznsiz va SMS-kodsiz pul yechib olinayotgani haqida xabarlar tarqaldi. Ayrimlar 20 million so‘mdan ortiq mablag‘ yo‘qotganini aytmoqda. Jabrlanganlar Humans ilovasiga ulangan kartalarda muammo borligini bildirgan, ammo ular kod oshkor etilmaganini, shubhali dasturlar o‘rnatilmaganini ta’kidlashmoqda. Hodisa ortidan faollar ma’lumot yig‘ish va hamkorlik qilish uchun Telegram’da guruh tuzdi, jamoatchilik esa rasmiy organlardan tezkor tushuntirish kutayapti.
Bu oraliqda Humans va Paylov bir-birini ayblashga o‘tdi: Humans zaiflik Paylov infratuzilmasiga oid bo‘lganini, firibgarlar Paylov API orqali token va kalitlarga kirib pul yechganini aytmoqda. Paylov esa o‘z tizimida zaiflik yo‘qligini, frod amaliyotlari Humans’ga berilgan shifrlangan kalitlar orqali amalga oshirilganini bildirdi. Ikki kompaniya bir-birini yetarli chora ko‘rmaslikda ayblarkan, Markaziy bank barcha Humans bilan bog‘liq amaliyotlarni to‘xtatdi va shubhali tranzaksiyalarni tekshirishga kirishdi.
Jismoniy shaxslarga tegishli avtotransportlar soni ma’lum qilindi
O‘zbekistonda jismoniy shaxslarga tegishli avtotransportlar soni 2025 yil 1-oktabr holatiga 4,73 million donani tashkil etdi. Bir yil ichida park 415,3 mingtaga ko‘paygan bo‘lib, uning 92,9 foizi yengil avtomobillardir. O‘sish aholi daromadlarining ortgani, bozorda yangi va qo‘llanilgan mashinalar taklifining kengayishi hamda ro‘yxatdan o‘tkazish jarayonlarining yengillashishi bilan izohlanmoqda.
Yuk avtomobillari soni 312,7 mingtaga yetdi, bu logistika va kichik biznes faolligining o‘sib borayotganini ko‘rsatadi. Shuningdek, mikroavtobuslar 7,5 mingta, maxsus texnika 7,3 mingta, avtobuslar esa 6 mingta bo‘lib, jamoat transporti segmentida ham ma’lum barqarorlik kuzatilmoqda.
O‘zbekiston «Qambarota-1» GES qurilishini moliyalashtiradi
«Qambarota-1» GES qurilishi 2026 yildan boshlab Qirg‘iziston (34 foiz), O‘zbekiston va Qozog‘iston (33 foizdan) tomonidan birgalikda moliyalashtiriladi. Loyihaning umumiy qiymati 4,2 milliard dollarga baholangan bo‘lib, xalqaro moliya institutlari ishtirokida 5,6 milliard dollarlik moliyalashtirish portfeli shakllantirilgan. Prezident Shavkat Mirziyoyev Qirg‘iziston energetika vaziri Taalaybek Ibrayev bilan uchrashuvda ushbu qo‘shma loyihaning mintaqaviy gidroenergetika salohiyatini samarali boshqarishdagi ahamiyatini ta’kidladi.
Tomonlar ulushga muvofiq elektr energiyasini taqsimlaydi, zarurat tug‘ilganda tannarx bozor sharoitiga qarab qayta ko‘rib chiqilishi mumkin. Mirziyoyev uchrashuvda Qirg‘iziston, BAA, Turkiya va Ozarbayjon energetika kompaniyalariga ko‘rsatgan yordami uchun minnatdorlik bildirdi. Loyiha Markaziy Osiyoda umumiy energetik hamkorlikni kuchaytirish va uzoq muddatli barqarorlikni ta’minlashda muhim qadam sifatida baholanmoqda.
O‘zbekistonda uy sotib olish uchun necha yil pul yig‘ish kerak?
Geostatistika portali ma’lumotlariga ko‘ra, O‘zbekistonda aholi uchun uy sotib olishga zarur mablag‘ni 16 yil 9 oyda to‘playdi. Bu ko‘rsatkich Markaziy Osiyodagi eng uzoq muddat sifatida qayd etilgan.
Hisob-kitoblarga asosan, mamlakatda o‘rtacha 482 dollar maosh oladigan fuqaro 96,8 ming dollarlik kvartira xarid qilish uchun qariyb o‘n yetti yilga yaqin vaqt davomida uzluksiz jamg‘arishga majbur bo‘ladi. Bu bilan O‘zbekiston Qozog‘istondan ikki baravar orqada: qo‘shni mamlakatda aholi 7 yil 8 oyda kvartira sotib ololadi.
Shuningdek, Qirg‘izistonda uy uchun jamg‘arish muddati 13 yil 6 oyni, Tojikistonda esa 15 yil 9 oyni tashkil etadi. Ma’lumotlarga ko‘ra, mintaqadagi davlatlar o‘rtasidagi bunday keskin farq asosan ish haqi darajasi va bir kvadrat metr uy-joy narxi o‘rtasidagi nomutanosiblik bilan bog‘liq.
Dunyodagi eng katta yuk samolyoti Toshkentga qo‘ndi
Ukrainaning «Antonov Airlines» aviakompaniyasiga tegishli dunyoda seriyali ishlab chiqarilgan eng yirik yuk samolyoti — An-124-100M «Ruslan» 8-dekabr kuni Xitoyning Urumchi shahridan parvoz qilib, Toshkent xalqaro aeroportiga qo‘ndi. «Uzbekistan Spotters Team» a’zolari ulkan uchoqni fotosuratga olib, ijtimoiy tarmoqlarda tarqatdi. 69 metr uzunlikka, 73 metr qanot kengligiga ega bu samolyot 120 tonnagacha yuk ko‘tara oladi va 1982 yilda ilk parvozini amalga oshirgan.
Urushda zararlangan An-225 «Mriya» yo‘qolganidan keyin An-124 dunyodagi eng katta yuk tashuvchi samolyot sifatida yana birinchi o‘ringa chiqdi. «Ruslan»ning 1050 m³ li keng yuk kabinasi va ikki tomonlama yuklash tizimi uni xalqaro logistikada yuqori talabgir qiladi. Samolyot bortidagi «Be brave like Kharkiv» yozuvi Ukrainadagi Xarkiv shahrining matonatiga ishora qiladi.





